Ну ось, ви вирішили зайнятись пошуками роботи. Першим важливим кроком є, безумовно, створення резюме. Хочемо одразу ж звернути вашу увагу, що це не просто документ, що містить опис вашої діяльності. Резюме – це історія вашого життя з власними досягненнями та надбаннями. І для того, щоб зробити вашу історію успішною, ми пропонуємо розглянути декілька корисних порад щодо цієї, здавалося б на перший погляд, простої справи.
- Визначте чітку мету ваших пошуків
Звичайно, ви можете бути багатогранним спеціалістом з великої букви. Але ваш досвід буде оцінюватись відповідно до вимог конкретної вакансії. Тому якщо ви шукаєте роботу, наприклад, у сфері комп’ютерних технологій, потрібно звернути увагу на ваші сильні сторони та перечислити основні досягнення саме у цьому напрямі. Потрібно адекватно оцінити, які навички є головними, а які другорядними. Звичайно, в цьому пункті ми вас в жодному разі не закликаємо не вказувати досвід роботи і в інших сферах, але наголошуємо, що цей досвід подається, як додаткова інформація. Основна увага рекрутера буде прикута до навичок та вмінь саме у відповідній області.
- Будьте власним менеджером з продажу
Потрібно пам’ятати, що ваше резюме – це чудовий маркетинговий інструмент, тому тут в нагоді стане уміння «продати себе». Під час шаленого потоку резюме око рекрутера недовго затримується на вашій історії. Потрібно добре продумати стратегію, чим саме ваша кандидатура може зацікавити роботодавця. Підхід до вирішення цього питання може бути абсолютно різноманітним. Наприклад, ви розглядаєте вакансії, пов’язані з графічним дизайном. В цьому випадку ви можете креативно оформити резюме, використовуючи набуті вміння у даній області. Але варто не забувати про відчуття міри, адже усім добре відома фраза: «Що занадто, то не здраво».
- Стислість – сестра таланту
Для того, щоб резюме успішно працювало на вашу користь, не варто вдаватись в занадто дрібні деталі. Ще раз наголошуємо, що потрібно вкладати тільки актуальну інформацію. Формулюйте речення чітко, просто і ясно, адже це значно полегшить сприйняття викладеного тексту. Не вдавайтесь до розлогих оповідей. Це, звичайно, історія вашої діяльності, але в жодному разі не роман про робочі будні.
- Знання – це ваша сила
При створенні резюме не варто як переоцінювати, так і недооцінювати себе. У вас є глобальні досягнення у певній сфері? Обов’язково вкажіть, які саме. Для цього ви можете сміливо використовувати співвідношення у відсотках. Не бійтесь використовувати такі знаки, як, наприклад, % чи $ і т.д. Наприклад, ви збільшили відсоток продаж на 30% в певному регіоні? Це грандіозно! Обов’язково вкажіть про це. Не забудьте також зазначити рекомендації попередніх роботодавців. Ви цінний спеціаліст і не потрібно приховувати свої знання.
- Фото – це ваша візитна картка
Про адекватність фотографії можна говорити годинами, але все ж є декілька основних моментів. По-перше, не варто викладати фотографію, де ви у відвертому одязі або ніжитеся на пляжі. Ви можете бути безмежно красивими, але фотографії в бікіні з першого погляду можуть відлякати потенційного роботодавця (звичайно, мова йде не про професії, де статура грає визначальну роль). Діловий костюм або стриманий casual – найкращий вибір у плані одягу. Це саме стосується і макіяжу. Фотографіям з вечірки, де ви підкорюєте всіх своїми smoky eyes, також варто сказати НІ. По-друге, фон фотографій повинен залишатись фоновим зображенням, а не переднім планом. Найкращим вибором стане офісне приміщення або робоче місце. Не варто розміщати фотографії, де ви катаєтесь на слоні в Індії або підкорюєте Еверест. По-третє, поза на фотографіях також має бути стриманою. Ми в жодному разі не закликаємо розміщати тільки такі фотографії, як у паспорті. Ви можете сидіти за робочим столом або просто сфотографуватись у положенні стоячи. Фотографіям, де ви повернуті задньою частиною тіла і кокетливо поглядаєте через плече також варто сказати НІ.
- Ми є тим, що ми пишемо
Не бійтеся використовувати вузькопрофільні слова та терміни, але тільки в тому випадку, коли це доречно. Якщо роботодавець розуміє, що ви говорите одною мовою і вам близькі профільні поняття в певній сфері, він безумовно захоче з вами зустрітись на співбесіді. І знову ж таки наголошуємо, не забувайте про відчуття міри. Резюме – це не словник термінів і не енциклопедія. Також не варто акцентувати увагу на негативних моментах. Краще їх просто приховати. Основною метою резюме є звернути на вас увагу як на спеціаліста, наступним кроком є співбесіда, де ви детально зможете обговорити всі сильні та слабкі сторони.
- Спробуйте стати на місце рекрутера
Коли ваше резюме пройшло майже всі стадії підготовки, спробуйте поглянути на текст зі сторони, як незнайома з вами людина, що шукає спеціаліста. Такий інструмент самокритики допоможе адекватно зважити всі плюси і мінуси поданої інформації. Ви можете бути грандіозним спеціалістом, але зовсім інша справа описати ваш досвід таким чином, щоб він працював на вашу користь. Пропонуємо зробити експеримент. Оберіть цікаву вакансію та ознайомтеся з вимогами та обов’язками. Потім оцініть своє резюме у відповідності до прочитаної інформації. Ну от і все. Тепер ви чітко бачите, що потрібно додати, а що варто приховати.
- Поцікавтеся думкою близьких вам людей
Після продуктивної самокритики варто також поцікавитись думкою близьких вам людей. Стороння думка обов’язково стане в пригоді для вдосконалення вашої історії. Вони можуть звернути увагу на непомічені вами аспекти та внести нові доповнення. Звичайно, дослухатись їх думки чи ні - це повністю ваша справа, але стороння об’єктивна оцінка в будь-якому випадку стане в нагоді.
- Фініш
Ну ось, ваше резюме пройшло всі необхідні стадії підготовки і ви повністю готові до пошуків цікавого місця роботи. На цьому етапі варто відкинути будь-які страхи та запастись бойовим настроєм. Ваші амбіції стануть в цій справі найкращим помічником. Не бійтесь надсилати резюме на вакансії, які можуть здаватися недосяжними, адже ви ніколи не знаєте, де ваш щасливий квиток.
Galina But Recruiter
|
|