На сучасному ринку праці, який досить швидко змінюється та активно розвивається останнім часом, ми пропонуємо розглянути питання підбору спеціалістів у методології нового підходу, що має назву - креативний рекрутинг. Це напрямок рекрутингової діяльності, що активно та успішно застосовується на практиці в Європейських країнах та дає змогу в багатьох випадках уникнути довготривалого пролистування сотень невідповідних резюме, а також дозволяє залучити до співпраці кандидата, у якого вже є робота.
Ось чому вибір багатьох компаній припадає на такий напрям пошуку, як креативний рекрутинг.
У статті ми розглянули різні методи креативного пошуку, що допоможуть вашому бізнесу виділитись з натовпу та знайти ідеальних кандидатів.
Використовувати самовідбір, щоб з’ясувати, хто дійсно зацікавлений
Для того, щоб мати змогу краще “відокремити зерно від полови”, у процесі підбору кандидата між розглядом тисяч резюме та співбесідами віч-на-віч варто додати ще один напрям. Як варіант, можна запросити потенційних претендентів на певну подію відкритого характеру, наприклад - «День відкритих дверей».
Кожний рекрутер-професіонал пізнав зі свого гіркого досвіду, що далеко не всі кандидати приходять на співбесіду. І як доказ цього, журнал “The Wall Street Journal” публікує власний експеримент, де описано, що на схожу подію було запрошено 1200 потенційних кандидатів, з яких були присутні тільки 400 чоловік. Це, власне, і є самовідбір. 800 претендентів, що не зробили навіть перший крок на шляху отримання вакансії, своїм вчинком висловили незацікавленість у роботі, що, в свою чергу, значно полегшило процес відбору.
Організовуючи «День відкритих дверей», можна не тільки виділити зацікавлених, але й побачити, як люди взаємодіють в групах.
Організувати інтерактивні групи
Робота з потенційними кандидатами у груповій обстановці є чудовим способом зрозуміти їх характер, рівень зацікавленості, побачити практичні знання та навички спілкування. Це також дозволяє збагнути, чи знайдуть вони “своє місце” у колективі вашої компанії.
Інтерактивні інтерв’ю можуть проводитися у різний спосіб, але фундаментальною особливістю залишається запрошення обраних кандидатів на групові секції, де ви зі співробітниками зможете поспілкуватися з ними поближче.
Наприклад, можна запозичити схему “швидких побачень”, коли у кожного претендента є всього лиш хвилина, щоб розповісти про себе та зацікавити роботодавця.
Звичайно, можна обрати і більш творчий підхід, організувати різного роду квести та завдання, що дадуть більш повне уявлення про знання кожного кандидата та відношення до своєї професії, так само, як і про їх особисті якості.
“Випросити” омріяних кандидатів та показати, що вони нам потрібні
Пасивні кандидати (ті, хто працюють), швидше за все, і є вашими кадрами мрії, але ви ніколи не переманите їх, допоки не покажете наскільки необхідними вони є саме у вашій компанії.
Навіть той факт, що ви звертаєте на них увагу в індивідуальному порядку, показує готовність звернути зі звичного шляху для того, щоб привабити їх.
Стаття з видання “BusinessWeek” розповідає про схожий експеримент, коли було виділено 100 ідеальних кандидатів (відбір було здійснено на основі їх сторінок у соціальних мережах та досвіду роботи) та розіслано кожному по персоналізованому iPod, в якому було налаштоване привітання від генерального директора. Не повірите, але лестощі окупилися! Більше ніж 90 одержувачів відгукнулись на подарунок та були готові змінити місце роботи. Крім того, даним вчинком компанія зацікавила значно більшу кількість потенційних кадрів.
Шукати таланти у несподіваних місцях
Основним принципом даного підходу є те, що талановиті кадри можна знайти і навіть варто шукати у несподіваних місцях.
Наприклад, можна провести конкурс або загадати завдання у місцевих магазинах роздрібної торгівлі та ресторанах або відправити своїх співробітників туди ж поспілкуватися з персоналом. А тих, хто найкраще та наполегливіше виконує свою роботу, можна запросити вже на інтерв’ю. Адже людей можна навчити специфіці роботи, але дуже дорогого коштує, в деяких моментах це навіть неможливо, навчити працівників пристрасті, наполегливості у своїй праці та бажанню працювати понад силу.
Відвідувати різні цікаві події, але не ярмарки вакансій
Ярмарки вакансій, зазвичай, виявляються марною тратою часу, оскільки кращі кандидати, ймовірно, вже працевлаштовані. Тому варто спробувати знайти цінні кадри на інших подіях, що не пов’язані з рекрутингом.
Пошукайте форуми про групові зібрання та івенти, де будуть присутні необхідні вам спеціалісти.
Наприклад, якщо вам потрібний графічний дизайнер, відвідайте спеціалізовані презентації та зустрічі, де віч-на-віч зможете познайомитись з потенційними кандидатами та відчути їх захоплення своєю справою.
Спробувати вирізнитись серед багатьох інших
Письмовий опис роботи на такому пошуковому сайті як Work.ua не завжди допоможе виділити вашу вакансію. Однак цікавий відеоролик стане в пригоді!
Нестандартне відео допоможе привабити увагу кандидатів та ознайомить з корпоративною культурою компанії. Це може бути навіть жартівливий ролик про те, наскільки дивовижним має бути співробітник компанії і т.п. Цей підхід допоможе виділити вас на ринку праці та зробити привабливими для більшої кількості претендентів.
Активно вивчати профілі та соціальні мережі
Замість того, щоб прогортувати сотні непідходящих резюме, можна досягнути миттєвих результатів за допомогою розміщення оголошення про вакансію у соціальних мережах. І результати не змусять на себе чекати! Одразу ж відгукнуться потенційні кандидати, які до того ж вже будуть ознайомлені з вакансією. Деякі сайти навіть дозволяють створювати профілі, що включають резюме та інші дані, що дозволяє рекрутерам краще зрозуміти знання та вміння претендентів. Це дозволяє отримати більше інформації про людину ще до початку інтерв’ю.
Отже, креативне мислення та творчий підхід відіграє не останню роль у процесі пошуку цінних та талановитих кадрів. Тому запасайтеся ідеями і вперед на пошуки талантів!
Galina But Recruiter
|
|